الأربعاء، 30 يوليو 2008

خلصت الواجب

مممممممممم

وماله ميضرش انا زمان كنت باخد واجب قليل يعنى ، اهو نحله ولون الناس زمنها زعلانه مننا ، بس بردو لازم نحيي الناس بتاعت الوجبات دى

المهم من غير رغى لانى مش فايقة للرغى خالص الايامدى وصلنى وجبات وحاجات كده عمرى مشوفتها ال ايه المفروض نحلها قولنا نحلها

الاول كان من البت نعكشه المنعكشه دى واجب من زووووووومان وبعتته تانى عاشقة الحب قولت لازم اكرمهم

ونحل ونقول ...

6 أسرار قد لا يكتشفها من يقابلك أول مرة ؟

قوانين الواجب:( حتى هنا فى قوانين ..حسبى الله ونعم الوكيل )

. أذكر اسم من طلب منك حل هذا الواجب؟

اختشى وحبيبتشى نعكوشه ، والجميله عاشقة الحب

أذكر القوانين المتعلقة بهذا الواجب؟

ده شغل نيابه بقى ...

تحدث عن ستة أسرار قد لا يكتشفها من يقابلك للمرة الأولى؟

ممممممممم ، تصدق ممكن انا نفسياتى معرفش

طيب نحاول

1- انا غيووووووووووووورة جدا جدا وده على كل شئ مش متعلقه بحد معين او مكانه معينه يعنى حتى على صديقاتى وامى واخواتى

2- بحب لعب الاطفال بشكل مجنون الارنوب وتويتى وسارة ودبدوب ، تقريبا مكتبى مليان لعب واللى يجيي جمبهم :@

3-انا عصبيه جدددددددددددا بحرق دمى بسرعه بشكل فظيع يعنى وبكشر وبضايق وبحتد وفى الاخر ..قلبى ابيض بنسى قوام

4- متسرعه ..وبحاول امسك نفسى لان ساعات التسرع ده بيودينى فى داهيه ..همتكم معايا

5-اللى اول مرة يشوفنى مش هيعرف انى عندى فضول لحاجات غريبه ومؤمنه قوى بمثل اليابانى الصينى اللى هو تبع الناس اللى عنيهم ديقه.. اللى بيقول ادينى صنارة يابنى اصطاد بدل متدينى السمكه ..وانا بقى فضوليله فى الصياده

6- مجنونه بمعنى الكلمه :D .. ومؤمنه جدا ان الجنون طريق للسعادة ، وبردو مؤمنه انه مش كل الحياة ولازم يكون هناك قطرة من العقل

حول هذا الواجب إلى ستة مدونين،وأذكر أسماءهم مع روابط مدوناتهم في موضوعك.

مممممممممم ، الطيب احسن اللى عايزو ياخدو

****************************

تاج بقى جالى من سمسم الحلو العبقرى ده وبصراحه التاج جذبنى جدا انى اعمله

أولاً:سبع حاجات نفسى اعملهم

1- نفسى اروح عمرة او حج انا وامى
2-نفسى احس انى وصلت اخواتى لبر الامان بالذات اخويا الصغيرخالص
3- نفسى انزل اول مجموعه قصصية ليا بقى
4- نفسى اسمى اولادى يوسف ومريم مش عشان موضه ولكن حبا فى الاسماء دى فعلا
5-نفسى قبل مسمى اولادى يرزقنى ربنا براجل يتقى الله فيا ويكون نعم الزوج ، مش زى بتوع اليومين دولن
6- نفسى اكمل الدراسات العليا بقى واخد الماجيستير والدكتوراه
7- نفسى اخد دراسات حره فى العزف على الجيتار انا بحب الالة دى فعلا

ثانياً:سبع حاجات ماعرفتش اعملهم

1- معرفتش اكمل فى كلية حقوق زى مكنت بتمنى
2- مش عارفه ومعرفتش اخس إلى الآن ( محدش يتريق :@)
3-مش عارفه اعمل العمليه بتاعت مناخيرى الى الآن ...:cry
4- معرفتش الى الآن ارفع الظلم عن اى مخلوق حتى انا لما اتعرضتله
5-معرفتش انمى كل هواياتى زى الكتابه لانى فعلا متعددة الهوايات
6-معرفتش احب بجد او اتحب بجد
7- معرفتش ومش عارفه اكون مضحكه :cry

ثالثاً:سبع حاجات باقولها دايماً

ههههههههههههههههههه ، لازمه يعنى ماشى

1- السلام عليكم
2-بصى بقى
3-اودو ( دلع اخويا الصغير )
4-حاضر يا ماما
5-سلامى
6-نضارتى فين ( الايامدى بس )
7- اللهم لا تؤاخذنا بما فعله السفهاء منا

رابعاً:سبع مشكلات فى حياتك ممكن تحلهم الفلوس

بصوا بقى هى مش مشكلات بس حاجات تحلها الفلوس ، لان الفلوس مبتحلش مشاكل
1- اطلع انا وماما الحج
2- اسافر وألف العالم ، انا بحب السفر جدا
3- اشترى كميات كتب رهيبه وكمان لوحات اصليه
4- اتعلم العزف على الجيتار واشتريلى جيتار ليا
5-اخس طبعا مالرجيم والحاجات دى بتحتاج فلوس ( وعزيمه وارادة )
6-اتعلم السواقه واجيب عربيه لانى نفسى بجد اتعلم السواقه
7- اعمل لكل اخ من اخواتى مشروع خاص بيه

خامساً:سبع أماكن بحبهم

1- شط البحر
2- بيتنا القديم قوىىىى
3- مكتبتى
4- سريرى
5- بيت الارانب حبايبى
6-المناطق الخضرا والواسعه
7-راس البر زمان

سادساً:سبع اشخاص بحبهم غير بابا وماما واخواتى

السؤال ده مينفعش اذكر فيه سبعه ، فيه ناس موجوده دلوقت وفى ناس مش موجوده وبردو ليهم مكانه
يبقى مينفعش صح ؟

سابعاً:سبع حاجات بحبهم قوى

1- الارانب
2-سندوتش ماجنوم مؤمن
3- الكمبيوتر
4- الكتاب بكل انواعه
5- الجيتار
6- فرشة الرسم وقلم الفحم
7- لعبى وعروساتى ودباديبى

ثامناً:سبع مدونات بتحب تقرالهم

1- بابا ابو خالد
2- عايزة اتجوز
3- جبهة التهييس الشعبيه
4- عم احمد سو العجوز
5- البشمهندس محمد داوود بلدياتى
6- مدونتى انا طبعا :P
7- نعكشه
وعلى فكرة فى كتير بس هما قالوا سبعه
انا بجد بحب اقرأ لكل اللى فى الليست وده عن اختيار يعنى

التاج بمرره

ليكوريكا
نعكشه
لشفقه هانم واحسان بيه
اهو ده عيبه
ومحمد داوود
اوتار نهر الحب
وكل الناس اللى تزورنا وتصلى على النبى

هناك 15 تعليقًا:

mostafa rayan يقول...

انا قرأت اجاباتك
في صفات حلوة وصفات لاء
حاولي تتخصلي من الغيرة الزائدة والعصبية والفضول القاتل واي حاجة تانية ماتكونش حلوة
انا زيك بردة نفسي اتعلم جيتار علشان الحن الأغاني اللي بكتبها يمكن نعمل منها مصلحة والعملية تزهزه
ربنا يوفقك وتنزلي مجموعتك القصصية وتعزمينا على حفلة التوقيع
بالتوفيق وسلام

Empress appy يقول...

يا مفتريه يا قويه
يا حشريه هههههههههههههههههههههه
ايه يا بنتى الواجبات المتسعصيه دى بس كويس مجبتيش من بره واضح ان كل بتوع بلوج سبوت واحد

nody يقول...

ههههههههههههه
كل ده
بس ازاى عصبيه وفضوليه فى وقت واحد
الفضول عاوز بال طويل
بس طلعتى مطرقعه اوى
ولذيذه

Oss يقول...

عملتى الواجب
(وش شيطان بيضحك)
أيوه كده
أنا فى الأذيه مؤذى
بس فى نقطتين انا معترض عليهم
1معرفتش انمى كل هواياتى زى الكتابه لانى فعلا متعددة الهوايات
2-معرفتش احب بجد او اتحب بجد
3- معرفتش ومش عارفه اكون مضحكه :cry

انت حققتيهم فعلاً
فكرى وهتلاقينى صح

تحياتى
ومعلش عالتأخير

blue-wave يقول...

حلو اوى التاج
ولو انك ماجبتيش سيرتى فيه
تحياتى

Mohamed Dawod يقول...

ربنا يوفقك وتحققى كل اللى تتمنيه. بس سيبك من موضوع تعلم العزف على الجيتار ده متهيألى مش حيضيف كتير لحياتك ومش حيفيدك. كملى دراساتك العليا وياريتى تحاولى فى كلية الحقوق عن طريق الجامعه المفتوحه. ايه بقى حكايه احب واتحب وتبقى مضحكه دى؟ يعنى كل الضحك اللى الناس بتضحكه من خفة دمك وهى بتقرى بوستاتك دى مش كفايه؟ ايه عايزه تموتينا من الضحك يعنى؟ وبقى كل الناس اللى بيدخلوا عندك ويمدحوا فيكى ويدوروا عليكى لما تغيبى شويه وبيحبوا يقروا بوستاتك ويستنوها. كل دى مش علامات محبه فى الله لازم تحطيها فى اعتبارك؟ بالنسبه لشط البحر وراس البر (زمان) فكل البورسعيديه مشتركون فى هذا الولع.....من الاخر شخصيه بسيطه تلقائيه طبيعيه.....خالص تحياتى لصاحبة الشخصيه الجميله دى.....شكرا على الواجب وانشاء الله يتحل فى اقرب فرصه

Abd-Alrahman يقول...

ههههههههه
كل دة
ربنا معاكي
انا لو عليا الواجب دة مش هحلة
ههههههههههه
لية يا بنتي عذبتي نفسك كل دة

ربنا معاكي اجاباتك جميلة وظريفة

تحياتي منتظر زيارتك

EMMY BABY يقول...

عجبتنى صراحتك اوى فى اجابات التاج

ويسعدنى ان اول زيارة ليا اتعرفت على شخصيتك

تحياتى

ايمى

Nostor Azzuro يقول...

صباح العبث الجامد طحن
والله انتى زى الفل زى مدونة الجميلة

غير معرف يقول...

بتحبي الارانب؟؟ يامه، ده انا بخاف من اي حاجة بتتحرك غير البني آدمين وبطلع خوفي من كل الكائنات في النمل بفضل اموت فيهم بشكل وافعص كمان هههههههه

الجيتار؟؟ الله
طب عارفة انا كمان عندي آلة اشتريتها عشان اتعلم عليها،، عارفة هي ايه؟؟ نياهاهاهاهاها الطبلة البلدي
ششششششششششششش اوعي تقولي لحد لا يفهموني غلط :)

كلامك سكر يا شوشو
وانت أسكر لما شفتك
وبقيتي اسكر واسكر لما شفتيني ،، ههههههههههه طبعا هو انا شوية في البلد ولا حاجة؟؟

ياللا يا ستي الدنيا طلعت ضيقة واتقابلنا اهوه وعقبال كل مرة

مها ميهوووو

Gannah يقول...

ازيك يا قمر
اولا انت دمك خفيف جداااا وواضح انك انسانة طيبة جدااااااااااااا
ويارب تتحقق كل احلامك بصراحة ما عدا الجيتار
انت انسانة جميلة جدا و يارب يرزقك بالانسان اللى يستاهلك
انا كمان بحب اسماء يوسف ومريم وكمان احمد
سعدت جدا بزيارتك لمدونتى المتواضعة ويارب نشوف كتاب ليكى قريب وطبعا بلدياتك عايزين نسخ عليها اهداء
وانا اولهم
تحياتى يا عسولة

همس الاحباب يقول...

ههههههههه
تسلم ايديكى
اجابات شافية وافية
وتتميز بخفة الدم
بس بجد انتى مشكلة واسلوبك جميل قوى
وفعلا بحس انك طفلة شقية
ربنا يوفقك ويحقق كل اللى بتمنيه
تحياتى وتقديرى

حنين القلب يقول...

ايه الاجابات الجامده دى
على فكرة انا فيه كتير اوى من صفاتك
التهور والعصبيه والغيره وحب الارانب ههههههههههههههههههه
بجد باين فى اجابتك خفت دمك
تقبلى مرورى

momken يقول...

يااااااااااااه
كل ده تاج

هو الطبعه التانيه هتنزل منه امتى؟؟؟؟؟

بس تصدقى جميل ومش ممل
كمان اجاباتك عليه حلوة اوى زى الدبلوماسين كده

الا هو انتى كنتى سفيره وانتى صغيره؟؟

تحياتى

ليكوريكا يقول...

يعني الواحد لو مكانش ييجي ويشأر كان هيعرف انه عنده واجب ازاي ؟

انا عارف ان دي مؤامره محاكه ضدي

عشان مجبش تقدير واطلع الاخير

بس انا دلوقتي والحمد لله اخر موضوع عندي هوا الواجب ده

بس كان جايلي من ناس تانيه

عموما شكرا عالواجب

(والاعتراف بالجنون قمة العقل)

يا اعقل عيلات البلوجرز :)))

ليكوريكا