الأحد، 6 يوليو 2008

عنوسه ننوسه >>بت للبيع


بيكييييييييييييييا.....رووووووبابيييييييييكيا......حــــدش عايــز بـــت قديمممممممممه للبييييييييييييع


ده....هيكون شعار موكع الجـــواز اللى هفتحه قريب ده هيكون شعار موكع الجواز اللى هفتحه قريب طبعا ده بعد مشورة ستات وبنات الحته المعونسين

مستغربين ليه ؟ ايوة بقول الكلمه وش كده وبلاش شغل البط والوز والنعااااااااام وانا موش هستنى لما وزير التومين يوزع مع الزيت والسكر كيسين عوانس ، لا لازم اوضع حد لده


وفى ظل قعدتى التفكيريه قدام المسلسل العربى الجديد ، قولت اعمل الموكع ونكسب وبالمرة اجوز البنات وزيتنا يبقى فى عيشنا واهو العيش فيه ازمه -مفيش حاجه مفهاش ازمه فى البلدتشى- وبعد مقريت اخر احصائيه اتخضتشيت الصوراحه احنا بقينا اكتر من المكروباظات وانا اللى كنت فاكره لسه فيه امل اتارى حنان راحت من زومان - بايخه دى -


نرجع لموضوعنا ، العبكريه فى فكرة الموكع وبما انى مفتريه زى مانتوا عارفين فعليه قررت يكون اول "مان " يزجل فى الموكع هحجزة ليا - مانا تبع الفريق - بعد كده بنود الموكع تنس على ان اول مالراجل من دول يسجل يبقى كده ضمنا الجوازة وقفشناه من الزعطلون - عجبته بقى معجبتوش ادينا بنصرف - وبكده فقد قامت المدلله والخاطبه الالكترونيه خالتك مفتريه هانم طعميه بتتتتتتتتتتتزويج بناااااااااات حاااااااارتنا وزغروووووووووودة حلوةةةةةةةةةةةة


عيلّه: ايه اللى بتعمليه ده ؟؟؟!!!!

مفتريه: اهو من زهقتنا يا اوختشى

عيلّه:انتى هتنزّلى الكلام الفارغ ده فى البلوج ؟!!!

مفتريه: يا بنتشى مهى مشكلة كوميه فى الوتن العربى كووووولوه

عيلّه: إذن ........قشطه

مفتريه : كريم جانتيه عليكى قومى بقى هاتى كوبايتين قهوة نمزمز فيهم عشان اكتب بمزاج

هناك 36 تعليقًا:

Abd-Alrahman يقول...

ههههههههههه
اية الكلام الشديد دة
لالالا انا احتج
اولا انا اول تعليق وانا هنا لوحدي كمان
يعني ربنا يستر عليا وعلي الزعطلون بتاعي
وبعدين انتوا كدة بتغرروا بينا
يعني اية الراجل يسجل يروح مقفوش علي طول عجبته ما عجبتوش بقي يبقي خلاص اتدبس

هههههههههه
طيب استنوا ياخد راي اهله الاول
ولا اية

هههههههههههه

بجد تدوينة ظريفة اوي
انا من اول ما قريتها وانا بضحك
علي فكرة بلوج جامدة
انا اول مرة ازورها
وانا كمان اول تعليق النهاردة اية النشاط دة
بس ربنا يستر بقي وما اتدبسش

تدوينة ظريفة
دووووومتي بخير
مش دومتي الجبنة المشهورة

:):) :) :) :) :)

Abd-Alrahman يقول...

صحيح هستني زيارتك عندي
لاني بجد كنت فاقد الضحك وضحكت هنا في المدونة كتير
ياريت اشوف لك رد عندي في المدونة عشان انا الحياة مخبطة معيا شويتين كدة

الصيدلي المطحون

نعكشة يقول...

لا يا ماما لاااااااااااااا

إحنا نعنس
بس بكرمتنا

إية بت قديمة دية

و بعدين تقولي سكند هاند
و مستورد و استخدام اجنبي
و استخدام طبيب

لااااا يا ماما لاااااااااااااا

أنا اعنش بشرف
بكرامة
بعزة نفس
آل خاطبة آل

قالوا في التمثال

دمتي سالمة

سلامون عليكي

الضاحكون يقول...

ههههههههههه
هيه ديه اخرتها
حندلل على بناتنا
ياخراااابي على الزمن الاغبر
لما ندلل على البنت كأننا بندلل على..........
لا ولا بلاااااش

R-H-S يقول...

لا انا عاوزكوا كلوا كدا تترصوا علي الرصيف واحنا نختار
علشان العيشه تستمر يعني

هتدفعوا كام بقي ؟؟؟

عيله مفتريه سابقا يقول...

Abd-Alrahman

اولا يا مراحب يا مراحب

منورنا ومشهيصنا

تانى حاجه انت اخدت مطرحين فى البلوك نعمل ايه الوقتىىىىىىىىىى؟

كل واحد يحزم بقى زعطلونه :D

والنعمه متغرغرت بيكم

ايوة يدبس احنا لازم نعترف ان فى مصر قضيه اجتماعيه ذكوريه مهمه جدا وهى انخفاض معدل الوفيات وزيادة معدل المواليد من الاناث
وعليه اصبح نوع الرجاله نادر وخصوصا فى مصر
ونوع الستات مزروط الدنيا

ولا ياخد رأى اهله ولاا مأهلوش

هو اتخطف خلاويص

ملاحظه انا نشاطك بس خلى بالك

فوفه بتزعل بسرعه

لا متخافش مش بندبس حد هنا :D

سعيدة اوىىىىىى انك زورتنى

سلامى

عيله مفتريه سابقا يقول...

Abd-Alrahman


انت تانى ؟

حاضر يا دكتور من غير متقول
من عونيا هفرفشلك البلوك

بس تدفع كام

ههههههههههههههههههه

يلا سلامى

عيله مفتريه سابقا يقول...

نعكشة

ههههههههههههههههه

مانتى لسه صغيووورة مش حاسه يا حبيبة ماما بالوكسه بتاعت البنات

يارب متعنسى يا قطتى ابدا ابدا

كلامى اينعم هزار بس بجد بيجى على الجرح للى حسه

سلامى وكريم جانتيهى ليكى يا قمراية

عيله مفتريه سابقا يقول...

فرنسا والرايق

بصوا يا جماعه

الكلام ده يتقال قبل مش بعد
خلاص البنات فعلا بتدلل على نفسها وفى المواقع دى

وانا شوفت بأم عينى الكلام ده

يعنى كلامى مش من فراغ

اه بهزر بيه وبضحك بيه

بس ده حقيقه فعلا

ياريت ناخد حذرنا ونحاول نوجد حل لده

سلامى يا جميل

عيله مفتريه سابقا يقول...

GeHaD-----(male)

تؤتؤتؤتؤ

انا كده هبدأ اضايق وازعل

خاف على نفسك يا جوجو

احسن ادمرلك البلوج بتاعتك ( وش متغاظ ومحمر )

يلا سلامى

التائب يقول...

السلام عليم ورحمه الله وبركاته
سيدتى
اضحكنى كثيرا كلامك
بس لتعلمى ان لكل ست راجل مكتوب لها
ومفيش حد بيتجوز مرات حد
ودة من تقسيم الارزاق من عند الله
مش كدة ولا ايه
والله الموفق

ليكوريكا يقول...

لا لا

كده الواحد يخاف يدخل البلوج هنا تاني

هبقي اجيب ام ندي معايا :)

الافترا ليه حدود

وربنا عالظالم :((

واااااااااااء

ليكوريكا

Oss يقول...

مفتريه
أنا لسه صغير
سيبك من الزعطلون بتاعى لغاية لما اكبر واكون نفسى والم ايدى ورجلى والحوارات دى
بس سيبينى اطلع من هنا
عااااااااااااااااااااااا

سيبك من الهاتش اللى فوق ده
الحاجات دى بتاعة ربنا
ممكن البنت تستنى تستنى وفى الآخر ربنا يرزقها بعريس احسن من عريس بنت احمد اللى رميتى على غسيلها ماء تواليت
الا بقولك هى عملت حاجه تانى فى الواد يوسف
لو ضايقتوا ابقى قوليلى
:)
لا مش هاعمل حاجه
بس من باب العلم بالشئ
:)

سلاموز

Eman Henaish يقول...

ايه يا مفترية ده

لا لا ده الافترا بتاعك زاد أوي ، كدة

الناس تخاف تدخل البلوج يا بنتي

:)

blue-wave يقول...

وانا عليا اوردلكم عرسان:))

. يقول...

i am new in blogging world
this my blog
http://aliaawwe.blogspot.com
waiting for your comments
thanks

Mohamed Dawod يقول...

قلنالكم نتجوز اتنين مردتوش طب تلاته قلتم لا قلنا طب اربعه رفعتم علينا السلاح.....نعملكم ايه يعنى انتم اللى عملتم فى نفسكم كده.....كل واحده اموره تتجوز وتنسى اخواتها الامامير اللى لسه قاعدين....ماهو لو البنت متبقاش انانيه ووهى بتتجوز كده تقول لجوزها "وحياة ابوك واحده صاحبتى عاوزه تتجوز روح اتجوزها" مكناش لقينا بنات معنسه فى البلد.....تحياتى وشكرا

أحمد سلامــة يقول...

اجمد ما في الموضوع ده
كوبايتين القهوة اللي في الاخر
هوده ده الشغل
:)
وهي دي البنات المثكفة ال تخدم بلدها بسحيح

just me يقول...

خاطبه اليكترونيه
وخاطبه من 0900
ومكاتب جواز
خلاص بقو كتير اوى
وبرضه
مفيش فايده

أبو خالد يقول...

أبنتي الفاضلة /عيلة مفترية
تحية و أحترام علي تناولك للموضوع
بشكل هزلي لعل أولي الأمر يشعرون بمعاناةهذا الجيل و صعوبة تكوين أسرة
و محاولة إيجاد الحلول..
ثم أما بعد فأرجوا أن تنسقي مع أبنتي الغالية داليا محمد صاحبة مدونة اهو ده عيبه في تحديد موعد مناسب للقاء مدوني بورسعيد في الفترة من الثلاثاء إلي الخميس القادم إذ سيتواكب هذا الموعد مع و جود بعض مدوني القاهرة
في بورسعيد أمثال مدونة قوس قزح و بنوته مصرية و آخرين ،رجاء الأهتمام بالموضوع فهو وسيلة جيدة للتواصل
أبو خالد

Mohamed Hesham Safa يقول...

مستنيين الموقع ...

شفـقــة و إحســــان يقول...

البوست حلو اوى اوى اوى

عيله مفتريه سابقا يقول...

انا والحب ننتظرك حبيبتى

والله كلامك ده عامل زى الدماغ

هو ده اللى بنادى بيه

لان طبعا الراجل راجل والست ست


بجد احييك على الكلمتين دول


سلامى

عيله مفتريه سابقا يقول...

ليكوريكا

مفيناش من عياط يا ليكو

وابقى هات ام ندى نسلم عليها

:D

اقولك انا هبقى اديك فيزا كارد تدخل بيها المدونة

:D

سلامى

عيله مفتريه سابقا يقول...

Oss

سمسم

انت عروستك عندى انا حجزاك من دلوقت اساسا

ومش هتعدى من البلوج الا وانا مأنكشاكو سوا :D

ام احمد
مممممممممممم

لا هى من ساعت ماء التواليت مسمعتش حسها :D

سلامى يا اجمل سمسم

عيله مفتريه سابقا يقول...

Eman

لا والله يا مونيتى انا طيبه خالص

حتى شوفى ( ايموشن عينه حمرا وله قرون )

يا قطتى انا مش هاكلهم هو انا اكلة لحوم البنى ادمين انا اكلة لحوم حمير بس هو كل الحكاية انى عايزة اجوزهم واحل مشكلة التعونيس اللى احنا بنمر بيها
بس كده

شوفتى سهله ازاى

بصى بلدنا دى حلوة قوى

الشباب عايز يتجوز

والبنات عايزة تتجوز

بس ازاى هنا بقى العقده

سلامى

عيله مفتريه سابقا يقول...

blue-wave

عرسان ايه

احسن يكونوا منتهيين الصلاحيه

لا يا دكتور

سلمنى نضيف اسلمك نضيف

وقولى بقى الصفقه دى بكام ؟؟؟

سلامى

عيله مفتريه سابقا يقول...

aliaawwe

حاضر

من عنيا الجوز

ومنخيرى اللوز


سلامى

عيله مفتريه سابقا يقول...

Mohamed Dawod

بص يا عزيزى

زى مقولتلك كلامك اوحالى بفكرة بوست انما ايه

بس انا طبعا خايفه من لق طوب البنات

وشخيط الرجاله

بس انا هجازف بحياتى واعمل فدائيه

بس اصتبروا عليا استمخ واعمل دماغ

اصل انا صعبه قوى

اصعب من الثانويه العامه

مشرفنى ومنورنى يا بورسعيدى يابن بلدى


سلامى

عيله مفتريه سابقا يقول...

أحمد سلامــة


ممممممممممممم

اكمنك بتاع الكهوة عجبتك
طيب انا مش بشرب القهوة فى فنجان

يمكن ساعات بشربها فى مج

بس بحب الكوباية الشفافه دى

عارفها يابو حميد؟

مممممممممم

ولا بقى قهوة وفيروز

صدقنى احلى من دماغ الحشيش

بص اصل انا مدمنه قهوة مش هنخلص من الكلام

منورنى يا فنان
والنبى يا اخويا قولى انت بتجيب الكلام الحلو المظقطط ده منين ابقى علمنى

سلامى يا مسكف :D

عيله مفتريه سابقا يقول...

لست أدرى

وياريت نااااااافع

ماحنا بنسعى وغيرنا بيسعى

لكن المشكلة زى مقولت

انه العيب مش فى البت ولا فى الوله

العيب فى الدكتور

يوووووو

قصدى فى الحكااام

يااااادى النيله

اقصد فى الكوسه

محدش يزعل


سلامى يا لست ادرى منوووورنى

عيله مفتريه سابقا يقول...

محمود

اولا انا بتشرف جدا بوجود حضرتك هنا فى مدونتى

وفعلا كلامك حسيته اقرب حاجه لتفكيرى لما كتبت البوست

تانى حاجه انا سعيدة بموضوع اللقاء ولونى مش ضامنه وجودى من عدمه لكن اكيد هسعى وهعمل اعلان فى مدونتى لعل حد يشوفه ويحضر

شكرا مرة تانية لوجود حضرتك

سلامى

عيله مفتريه سابقا يقول...

mohamed hesham

ومالو

استنوا

عيله مفتريه سابقا يقول...

شفقة هانم واحسان بك

مش احلى منك يا شفشوقه

وحشانى جدا على فكرة

سلامى

سبهللة يقول...

ههههههههه
هى العرسان ازاى سايبين واحدة عسل زيك
اتعموا يا اختشى ولا ايه؟؟

عيله مفتريه سابقا يقول...

سبهللة

مش عندى حق والنبى يا اوختشى
قوليلهم بقى

انتى قمرايه...والنبى سكر

ربنا يخليكى يارب وتدوم المحبه

سلامى