الأحد، 10 أغسطس 2008

زعلانه !!!


زعلانه
منى؟!!
ايوة
طب استنى بس انتى مين
انا الاتنين
الله ، طب وانا مين بقى
انتى الواحد اللى فينا
طب قوليلى زعلانه ليه ومن ايه
زعلانه عشان ابتديتى تدخلى تانى القمقم ، ابتديتى تحاولى تانى تبعدى ، تقدرى تقوليلى انتى عايزة ايه دلوقت ،فى ناس كتير بتحبك وبتحترمك وانتى مش مقدراها ..بتحاولى تبعدى عنهم وتسيبهم وبس ال ايه خايفه منهم طب جربتيهم؟ عرفتيهم؟ ولا هو مجرد كلام فاضى حطاه فى دماغك وخلاص
الله الله .. استنى بس عليا بتعملى كده ليه ،انا مغلطتش ، انا بطبعى لوحدى بطبعى كده ، اة انا بهزر وبضحك ودمى خفيف ويبان انى اجتماعيه بس فى الاساس انا لوحدى
حتى لو انتى كده انتى اللى ساعيتى يكون ليكى حد وفعلا بقى ليكى وارتبطتى بيهم قوى وحبتيهم ، يبقى تزعليهم؟
لا طبعا انا عارفه انى غلطت ، بس كمان هما غلطوا فى حقى ، مفهمونيش لا ده كمان مفهمونيش صح
حتى لو كده مش تديهم فرصه يعرفوكى؟ مش انتى بتحبيهم وعايزة تبقى وسطهم؟
ايوة وربنا اعلم باللى فى قلبى نحيتهم
خلاص يبقى اتفاقنا يلا صالحيهم وقوليلهم انك بتحبيهم قوووووووووى وعايزة تبقى معاهم على طوللللللللللل
طيب مبلاش ننزل البوست ده ونزل بوست احمد ومنى وسناء
وبعدين؟ احنا قولنا ايه ..كمان انتى عارفه انى عايزة انزل بوست الصدمه
لا بس انا عايزة اكمل موضوع العنوسه
يا بنتى ونسيتى موضوع مثلث برمودا؟
مقولتيش كمان بالمرة ليه على الكومنت بتاع رئيس الوزرا عند على اسم مصر
شششششششششش..انتى هتتمحكى يلا اتفضلى قولى الكلمتين اللى عامله عليهم كل الكلام ده
اخوانى المواطنون ..احم احم..انا بجد بحبكم جدا واسفه لو كنت زعلت اى حد ..وياريت اللى يدخل يقول للى زعلتهم يجوا يسمعونى
كان محشور فى زورنا الكلام ده ...بنحبكم قوىىىىىى

هناك 22 تعليقًا:

Eman Henaish يقول...

أول كومنت :)
هقرأ البوست وراجعة تاني

Princesa ... WHiSPeR يقول...

انا جه
زعلانه من نفسك ليه يا بنوته
لا كده مش كويس

ماحدش هيخاف عليكي غيرها
اسمعي كلامها ومش تزعلي منها هي الوحيده اللى بقيالك

وان كان على الوحده
لو عايزه تخرجي من الوحده هتخرجي منها وانتى مبسوطه كمان


انا حشريه اوى واتدخلت فى اللى ماليش فيه

تشاو بقى

قوس قزح يقول...

شيمو
انا جاية اقولك بس
بحبك وحشتنى
الاقيكى زعلانة كده ؟
متخفيش ولا تقلقى
حتى لو طلعوا وحشين اديكى عرفتى و اتعلمتى
لكن البعد عن العالم و الوحدة عمره ما هيعلمك اى شىء

انت انسانة جميلة و طيبة
خالى الناس تحس بالطيبة دى علشان يكون عندهم امل ان الدنيا لسه بخير

و بعدين تعالى هنا
انا مش قلت لك احمد اكيد بيخون منى مع سارة ولا انتى نسيتى !!

مووووه خدى بالك من نفسك (واحد و اتنين )

Empress appy يقول...

هو انتى فيه حد بيزعل منك
معتقدش بجد

غير معرف يقول...

tesada2y b allah
2oly la elaha ela allah
ka2en el kalam elly enty katbah dah ana katbah sob7an allah nafs el 2e7sas
ramadan kareem

التائب يقول...

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
صديقتى
جميل اوى حوار النفس ده
بس بجد كلنا بنحبك ولو معرفناش نفهمك حولى معانا مره ثانيه
اتمنى لكِ كل التوفيق فى الدنيا والاخره
دمتى بكل خير وعافيه
والله الموفق

ايمان العرفاوي يقول...

اول زيارة ليكى وباذن الله مش الاخيرة
جميل حواك مع نفسك حسيت وكانى انا اللى بكلم نفسى لمسنى اوى
فعلا المشكلة مش انك تلاقى حد يحبك المشكلة انه يفهمك وده نادر جدا

محمد الهادى غانم يقول...

السلام عليكم يا مفتريه
انا مبسوط جدا من كوني اتعرفت علي شخصية متميزة زي حضرتك .
انتي عملتي خطوه في قمة التحر وهي الاعتراف بالخطأ قليل جداً من يعترف بخطأه .
علي فكرة الناس كلها حلوه بس احنا اللي لازم نعرف ناخد الجانب الحلو منهم منطلعش الوحش ال نايم .
وإذا كنتي مزعله حد منك قوليلوا في وشه انك زعلتيه وده اكبر اعتراف بالخطأ والاعتذار واجب .
والسلام ختام ويجعله عامر يامفتريه

ميرا ( وومن ) يقول...

اول تعليق في مدونتك

معقولة انتي تزعلي حد انتي طب ازااااااااي

وعموما لو زعلتي حد صالحية ومش تخافي من الناس جربي واتعلمي واقعي واقفي تاني

محدش بيعيش بالساهل

تقبلي خالص تحياتي واحترامي وودي

شباب روش طحن يقول...

سعيد بأول تعليق بكتبه في المدونة الجميلة دي

عن الوحدة أحب أقول أن الوحدة شيء جميل وحزين وصعب ومريح في نفس الوقت الإنسان الوحيد بيقدر يشوف العالم من حواليه أوضح وبعد ما بيرجع يختلط بالناس تاني بعد ما كان ومحيد بيكون أكثر وعي ومعرفة بقيمة نفسه وبقيمة الناس ألي كان يعرفهم أنا بقول الكلام ده إنطلاقا من تجربتي أنا الشخصية

وألي وصلت له في الأخر هوه كالأتي

طالما تحكم العقل في توجيه الإنسان فإن الإنسان في سعادة ولو وجهت العاطفة الإنسان فهو تعاسة بس كده

tarek alghnam يقول...

شيمو
كلامك دة يدل على روعه شخصيتك
بوست جميل
وبعدين ليه الوحدة كلنا اخواتك واصدقاؤك
ربنا يوفقك وعاوزين شيمو المحبوبه من الجميع
سلام

عيله مفتريه سابقا يقول...

Eman

ايمان انتى هربتى بعد اول كومنت ولا ايه ؟
شكل البوست ميتعلقش عليه :D

على العموم

منورانى يا قمر

سلامى

عيله مفتريه سابقا يقول...

la Princesa ... WHiSPeR

حشريه ازاى وانا اللى كاتبه الكلام؟
امال انا كتباه لييييييييييييييه
عشان تتحشرووووووووا

بصى
انا مشكلتى انى حذرة فى علاقاتى الاجتماعيه
مع انك لو قعدتى معايا هتحسى انك تعرفينى وهتلاقينى رغاية وبهززززر جدا

لكن انا نفسى فى وحده وملقتش اللى يقتحمها

ما علينا من الكلام ده عشان هلوك كتير وفى الاخر انا اللى هتعب

سلامى يا قمر

عيله مفتريه سابقا يقول...

قوس قزح

قوسقووووووووووستىىىىىىىىى

وحشااااااااانى اخر حااااااااااااجه
انتى اطيب واجمل مخلوقه شوفتها بجد يا دودى
عارفه
لما اغمن عليا ولقيتك ماسكه ايدى
والله حسيت انك ماما ، حسيت بألفه غريبه قوى وانتى جمبى
ربنا يخليكى ويبارك فيكى ويحميلك اولادك يااااااااااارب

بصى انا حسه ان بعدى احسن ، بجد بحس انى بسبب لناس كتير مشاكل مش احبها تحصل

يلااااااااااااااااخلى بالك من العيااااال ومنك ومن باباهم

سلامى يا جميله

عيله مفتريه سابقا يقول...

appy

يمكن يا بوبتى حد يزعل
هو انا مش بشر ولا ايه يا بنتى
دنا حتى عقربه

المهم سيبك
ازيك كده وازى خرفانك والنحله والدبور؟
وبطوووووووط سلميلى علييييييييييه قووووووووووى

سلامى

عيله مفتريه سابقا يقول...

Sola

منورانى يا قمر

حاضر هقول لا اله الا الله

بصى يا ستو احنا كده كبشر ، وبالذات المدونين فى توافق كتير حتى فى احاسيسهم

مبسوطه بوجودك هنا

ورمضان كريم عليكى

سلامى

عيله مفتريه سابقا يقول...

التائب الحائر

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

منورنى صديقى من جديد

والله انا بحاول يمكن انا نفسى اللى مش فاهمه نفسى !!!

شكرا على وجودك صديقى

سلامى

عيله مفتريه سابقا يقول...

ايمان العرفاوي

تصدقى يا ايمان انتى فعلا فهمتى قصدى
انا فعلا نفسى اللى يفهمنى مش بس مجرد يحبنى

الحب شئ جميل جدا ، بس كمان هو مش مجرد حب كده

سلامى ليكِ ونورتينى

عيله مفتريه سابقا يقول...

وومن

ميررررررررررررررررا ،والله انا مش ملاك يا بشررررررر انا عيلة مفتريه يعنى بزعل كل الناس منى

على فكرة بينى وبينك - لما كنت بكلمك البتاع ده فصل واتجهت شرقا للماتش

مش الاهلى اخيرررررررررررا اتغلب

لكل الاهلاويه متزعلوش نفسكم ابدا ابدا الجايات كتير

سلامى يا قمر

عيله مفتريه سابقا يقول...

محمد الهادى غانم

وعليكم السلام يا سيدنا
والله انا اللى سعيدة بالتعرف بحضرتك وبمدونة حضرتك بجد

وبشكرك بجد على كلامك الواعى اللى انا فهمته قوى بجد

سلامى

أحمد سلامــة يقول...

:)
حصل خير

Gannah يقول...

شيمو
ازيك؟
عاملة ايه؟؟ يارب تكونى بخير
ساعات الواحد بيعمل حاجات مش بيكون قاصدها بس بتحصل معانا كلنا
متخليش ده يبعدك عن الناس اللى بيحبوكى
كل سنة وانت طيبة
تحياتى