الاثنين، 18 أغسطس 2008

الكارثه !!!

تحديث
****
من خمس دقايق كملت خمسه وعشرين سنه ..لوحدى..اتنين من اصدقائى رنوا عليا -كأنهم بيقولوا كل سنة وانتى طيبه- واحد بس اتصل قالى كل سنة وانتى طيبه ، ودلوقت انا لوحدى
************

والله كنت هنزل بوست تانى ، بس واضح ان البوستات الشخصيه هتكتر هنا وماله يعنى مدى مدونتى بردو يا جدعان والواحد اهو يقول الكلمتين اللى واقفين فى زورو


*******

عيد ميلادى ..دايما كنت بشوف ان اليوم ده من اكتر الايام سوادا فى حياتى ، لازم يحصل فيه كارثه ..وممكن مصيبه بردو ميضرش بس هنقول ايه ..حكمة ربنا ، انا مش معترضه على اليوم بس مش غريبه يعنى لما اقعد خمسه وعشرين سنه كل لما يجى اليوم ده ياما حد يموت ياما انا يحصلى حاجه ، وممكن والله المكان اللى اروح فيه اليوم ده يتفجر...يمكن حكمة


*******



كان زمان المفروض انى الوحيدة ما بين اخواتى اللى يتعملها عيد ميلاد ، والمفروض ان العيد ميلاد ده بيبوظ على آخر لحظه ..مش بقولكم


*******

ممممم الذكريات بتاعت عيد ميلادى دى غريبه قوى ، افتكر اول هدية جاتلى فى عيد ميلادى كان وانا عمرى 11 سنة كان من ابن الجيران وكان دبدوب ،تعرفوا بدون تريقه انا مش فاكره الولد ده خالص كل اللى فاكراه انه كان جارى واسمه محمد المشكلة انى مش لاقيه الدبدوب ده!!

*******

ايام الدراسه بالذات فى فترة الدراسة الجامعيه المهلبيه كنت عامله كتيبه جنود للحمايه على حقوق المرأة من التوحد الفكرى والانبعاث اللا شعورى الذكورى ، وكانت الكتيبه فى اليوم المقدس - عيد ميلادى - بيهربوا فى اى حته ، أقصد كانوا بيجبولى هدايا تصوروا انا محبتش افرط فى اى حاجه من الذكريات دى

*******

فجأه من كام يوم لقيتنى بطلع كل الهدايا دى وبقلب فيها لقيت حاجات كتير قوى ، ازاى انا كنت راكنه الذكريات دى كلها فى درج ، قريت كلام يضحك ويبكى ..افتكرت

*******

ايام الكليه كنت عامله زى شيخ الحارة وانا طالعه المدرج كنت بلاقى ناس كتير تسلم وتتكلم لدرجة انى مكنتش بلاقى مكان ، بس بعد مخلصت اكتشفت انى مكنتش اعرف غير تلات بنات بس

*******

واحده من صحباتى بتشتغل حاليا مدرسه - دى اخر حاجه انا سمعتها عنها- اه متستغربوش بعدنا عن بعض جدا وده كان بالتدريج واظن معظمنا ممكن يكون مر بده او يمكن انا مش عارفه ، التانيه اتجوزت فى دمياط -بلد والدها- اما التالته بقى فبتشتغل فى الغردقه

*******

ذكرياتى عن عيد ميلادى قليله جدا ومش عارفه ليه مش بحس بقيمته زى مبشوف فى عيون الناس ، سامحونى ان البوست لتانى مرة على التوالى شخصي

*******

معلش مدونتى بقى وببرطع فيها شوية وعيد ميلادى كمان ..الله

هناك 19 تعليقًا:

Soooo يقول...

كل سنه وانتي طيبه
وعقبال مليون الف مليار سنه

بت انتي
انتي جدعه ودماغ




سلامووووووووووز

Oss يقول...

كل سنه وانت طيبه
ودايماً بالصحه والسلامه

بس انا فاكر انى يوم ماتولدت
أخويا عمل عمليه
وخال بابا اتوفى
وعيد ميلاد تانى كان واحد قريبنا اتوفى

الظاهر ان كل برج الأسد كده

:)
كل سنه وانت طيبه وبالصحه والسعاده والسلامه ومدونه شاطره وذكيه

شفـقــة و إحســــان يقول...

كل سنة وانتى طيبة يا قمر وعقبال مليون سنة ده انتى قمر
عايزاكى تحتفلى بعيد ميلادك وتهيصى بس ما تنسيناش بحتة تورتة

غير معرف يقول...

happy birthday ya gamiel

Ahmed Fahmy يقول...

كل سنة و انتي طيبة و ولا يهمك من حكاية البوستس الشخصية دي
المهم تطلعي اللي جواكي

بجد الف مبروك و ان شاءا لله السنين الجاية تبقي اجمل بكتييير

Empress appy يقول...

كل سنه وانتى طيبه والله انا فى دوامات ولا البحر الاحمر يا حبيبة قلبى اعذرينى معلش

mostafa rayan يقول...

كل سنة وانتي طيبة

محمد الهادى غانم يقول...

كل عام وانتي الي الله افرب ولطاعته احرص .

وربنا بسترها اهو مجلي الشورى ولع ربنا يسترها .

ويجعله عامر

Mahmoud البطراوى يقول...

كل سنه وانتى بالف هنا

ومفيش مشاكل

عيله مفتريه سابقا يقول...

Soooo

وانت طيب يا سو باشا
وريارب يكرمك ويحفظك من كل سوء

ورمضان كريم يا برنس

والله يابنى مفى اجدع منك


سلامووووون

عيله مفتريه سابقا يقول...

Oss

وانت طيب وبصحه وسعادى يا سمسم

قولى انت ازاى فاكر يوم ميلادك؟
انا نفسى افتكر حصل ايه يوم مانا اتولدت؟

سلامى ليك يا خطير

عيله مفتريه سابقا يقول...

شفقة هانم واحسان بك

وانتى طيبه يا قمر ، والله لا شوفنا تورته ولا جاتو ولا نيله ضحكوا عليا اصل انا خلاص كبرت وخرفت

بس من عونيا احلى حتة تورته ليكى يا قمر

سلامى

عيله مفتريه سابقا يقول...

Sola

ثانكس يا جميله

منورانى

سلامى

عيله مفتريه سابقا يقول...

A7MeD F@hMy

وانت طيب يا احمد وبخير يارب

خلاص انا هسمع كلامك وهطلع كل اللى جوايا

بس قولى هو انت بتقول الف مبروك على ايه؟

هههههههه بهزر انا

سلامى

عيله مفتريه سابقا يقول...

appy

وانتى طيبه يا بوبه

ولا يهمك يا قمرى حسك معايا

خلى بالك انتى بس من نفسياتك

سلامى

عيله مفتريه سابقا يقول...

mostafa rayan


وانت طيب وبصحه وبخير

ورمضان كريم

سلامى

عيله مفتريه سابقا يقول...

محمد الهادى غانم

كل عام وانت بالف خير

ورمضان كريم عليك يارب

اللهم بلغنا رمضان ، وابعد عنا حرايق مجالس المسلمين

سلامى

عيله مفتريه سابقا يقول...

بطوط حبوب


وانت طيب وبخير يارب

وكل سنة والدنيا كلها بخير وسعادة

ورمضان كريم


سلامى

القلب الطيب يقول...

بجد كل سنه وانتى طيبه




تحياتى لكى القلب الطيب



معلش بيتهيالى جت متأخرة شويه