الأربعاء، 18 يونيو 2008

الاول ...!!


انا :فاكرة يا بت يا مفتريه يوم مضربتى الواد احمد فى سنة خامسه اول ، لما كان بيعاكس البنات صحابك وانتى لأ
نفسى : يابنتى هو ده موقف ، طب استنى انا هفكرك بحتت موقف مش عارفه انتى فكراه ولأ بس كل لما افتكره اضحك من قلبى
ياربى على الافترا اللى كنت انا فيه
انا : ممممممم ...موقف ايه ده يابنتى ، موقف بنضحك عليه !!
نفسى : ايوة يا بنتى ..، طيب انا هحكى
انا : قولى ..
نفسى : كنت دايما احب امشى من شارع المدرسه اللى كله بيوت قديمه وحوليها جناين المكان ده كان مكانى المفضل رايحه من المدرسة وجايه من المدرسه ، وقتها كنت لسه طازة فى فريق الكراتيه فى النادى وعماله بقى اتشجع واضّرب على الحركات اللى علمهالى المستر ، وماشيه اقول فى عقل بالى صيحات بقى - هاااااع- والنبى مكان فى غيرها الصيحه دى ، المهم ياختى وانا ماشيه وعقل بالى شغال فى الحاجات دى الا واسمعلك صفاره وكلام شبه كلام المعكسات ده ، ابص حواليا الاقى تلات شباب من اللى مصدقوا شعر شنبهم ينبت وعاملين فيها رجاله وجايين الا ايه ..بيعاكسونى
انا : افتكرت يا بت مش ده اللى كســ
نفسى : اهمدى ياختى انا اللى بحكى
انا : طيب كملى ..
نفسى : وبعدين يا اخونا واحد وخدته الشجاعه وال ايه بيمد ايده عليا وبيعاكس بكل جرائه ،انا طبعا مستنتش للصدمه تاخد وقتها ، وبعيدا عن قاذف السباب اللى خرج من شفايفى الصغنونه (حلوة دى ) مطولطش غير ايده وبحركه بهلوانيه اتعلمتها من مستر الكراتيه بتاعى مع تنفيذ سليم ليها ..سمعت طقه - تييييك..تيييك- ودى كانت نهاية دراع الشاب الامور ده فى ايدى
انا : هههههههههههههههههههه ، الله يخربيت عقلك فكرتينى بحتت موقف كملى كملى هههههههههههههههههههههه
نفسى: طبعا انا سمعت التكه قومت رميت حتت العضمه - قصدى دراع الواد - من ايدى واللى نزل عليا اضحك انا والشباب اللى كانو واقفين يضحكوا عليه ويقولولى امشى يا بنتى هيجى يضربك ، وانا اضحك واقولهم ميقدرش ، واضطريت آسفه اسيبه يعيط على جمب - صُعب عليا -
انا : آه يا مفتريه ، بعد ده كله صعب عليكى؟
نفسى : علشان يعرف ان المعاكسه مضره بالصحه
انا : فاكره يا بت العلقه اللى اديتها للوله احمد بتاع خمسه اول
نفسى : ييييييييييييييييييييي، اسكتى بقى

هناك 41 تعليقًا:

koukawy يقول...

ايه القسوه دي
بس بصراحه اللي بيعاكس ده عايز كسر رقابته مش دراعه

Oss يقول...

زى koukawy ما قالت
اللى بيعاكس عايز كسر رقبته
بس مافيهاش قسوه
بس الواد بتاع خمسه أول ده ياعينى عليه
يعنى عاكس هينضرب
ماعكسش ينضرب
زمانه اتهبل ياعينى

تحياتى

حبيبه يقول...

ايه يابنتي الافتراء دة بس بصراحة عندك حق هما كدة ميجوش غير بالعين الحمرا وادي جزاء اللي يعاكس واحدة بتدرب كاراتيه

Unknown يقول...

ماشاء الله
ممكن انا اعلمك
العقدة
وانت تعلميني
الضربة دي
هههههههه
عسل يابت الاية
اول زيارة ومش الاخيرة باذن الله
سلام
مني

Soooo يقول...

هاااااااااااايل

بدايه قويه جدا واسلوب ساخر حلو قوي

استمري واكتبي وخرجي كل اللي جواكي
واحنا مستمتعين


وربنا يبسطك ويسعدك ويكرمك ويرضيكي دنيا وآخره


ملحوظه
الله يكرمك شيلي الحته بتاعة تأكيد الكلمه على التعليق .. عشان دي بتخلي ناس تكسل وماتعلقش



سلامووووووووووز

عيله مفتريه سابقا يقول...

koukawy

مش قسوة

هو يمكن افترا

بس زى مقولتى يستاهل كسر رقابته


سلامى

عيله مفتريه سابقا يقول...

Oss

ههههههههههههههههههه

يا عينى عليه ايه ده عايز كسر رقبته
بس اخد حتت علقه

انا ميعاكسنيش
ماشى ماشى


سلامى

عيله مفتريه سابقا يقول...

حبيبه

طبعا

وانا نفسى يا حبيبه بنات مصر كلهم يدربوا كراتيه

ولادك يا مصر هتتكسر

ويبقى بقى واحد تسول له نفسه يعاكس واحده

سلامى

عيله مفتريه سابقا يقول...

My Hope$

والله والله والله يا بنتى انا عايزة اتعلم

بجد بتعملى عقد رووووووووعه

شطورة بجد

بصى هنعمل عملية مقايضه

انتى تعلمينى العقده وانا اديكى درس فى الكراتيه

ونعيش بقى

سلامى يا قمر

عيله مفتريه سابقا يقول...

Soooo

ايه الحاجات الحلوة دى كلها

دنا روحت مدونتك اصابنى الغرور علشان بس انت علقت عندى

ياااااااااه كل دى ناس

والله والله يا استاذ سو انا شيلت البتاعه الكلمه دى بمعجزة

بس علشان خاطرك وخاطر زوار المدونة المفعوصه دى

سلامى

Unknown يقول...

غلطان إنه عاكسك ويستاهل اللى يجراله حد يقف قدام القطر يقوله بالأحضان يا غالى
وكويس انك مطولتيش غير دراعه بس كان الواد زمانه فى العناية المركزة
سعدت بزيارتك وتعليقك واتمنى المتابعة والتواصل وألف مبروك على المدونة
تحياتى

mostafa rayan يقول...

فعلا المعاكسة ضارة بالصحة

Unknown يقول...

أحب أن أقدم لك دعوة خاصة لزيارة مدونتي والإقامة بها قليلا وتشريفي بتعليق إن أعجبك شيئ هناك
تحيتي وأنتظر الزيارة والتعليق أو حتى التوقيع في مربع الحوار الموجود على صفحة المدونة..
مدونتي هنا
http://kanyatklam.blogspot.com/

Eman Henaish يقول...

هههههههههه
يعني لا عاجبك اللي يعاكسك ولا حتي اللي ما يعكسكيش
ليه يا بنتي الافترا دهD:
أسلوبك جميل ، استـــــــــــمري
تحياتي

.:.-=- ELGaZaLy-=-.:. يقول...

: فاكره يا بت العلقه اللى اديتها للوله احمد بتاع خمسه اول

نفسى : ييييييييييييييييييييي، اسكتى بقى
---------------------------

جامدة اوى بجد اسلوبك قوى وسلس اوى...

ولزيز ساخر بجد يعنى

بداية لكاتب جميل استمرى بجد

مجرد خواطر يقول...

السلام عليكم
لا فعلا كنتى مفترية مفترية بس يا رب تكونى بطلتى افترا. دمك زى السكر متخفيش متخفيش انا بنت مش محتاجة تكسرى دراع حد

R-H-S يقول...

ياللهول ايه الافترا دا
اوعي تكوني لسه مفتريه كدا
دراع الواد حته واحده ليه كدا بس
انا ناوي اجي تاني
الامان ياللي هنا

شفـقــة و إحســــان يقول...

يا لهوى عليكى وعلى الافترا بتاعك ايه يا بنتى الشقاوة دى ....ده انتى صحيح بقى قادرة ....بس البوست جميل اوى ودمه خفيف
شفقة

Geo Amr يقول...

ربنا يستر واخرج من المدونة بعد التعليق سليم من غير اى كسر بس بجد هو الى يستاهل يعنى كان لازم يعاكس

ادم المصرى يقول...

انا هضربلكو مثال انا دلوقتى ماشى فى الشارع لقيت وحده محجبه ومحترمه او منقبه او بشعرها لكن باين عليها انها محترمه واظن انهم بيبان عليهم سدقونى عمرهم مهيتعكسو لكن الى بنشوفو دا دا مش احترام ابداااا دا اسمو قلت حياااء
لما البنت تنزل من بتها اكنها لبسا وهيا فى الحقيقه اكنها مشس لبسا وقال رسول الله صلى الله عليه وسلم

كاسيات عاريات مائلات مميلات رؤسهم كأثنمت البخت المائله لا يدخلن الجنه ولا يشممن ريحها
فيما معنا التشبه برجال
وكذالك الرجال المتشبها بنساء
اتمنا من البنات مترميش الوم على الشباب كدا وخلاص مش هيصا هيا غيرو من نفسكو الاول وبعد كدا الى فى الخير يأدمو ربنا سدقونى البلد فيها خير ونسها طيبين ولكن بنات 2008 اجننو اتمنا مكنش طولت عليكو واتمنا زيارتكم

عيله مفتريه سابقا يقول...

ayman badr

اديك قولتها كمان فى حد يعاكس طفلة صغنتته مفتريه زى

ربنا يخليك يارب وتنورنى دايما وانورك انا كمان


سلامى

عيله مفتريه سابقا يقول...

mostafa rayan

شوفت بقى

انا دايما بقول حكم

سلامى

عيله مفتريه سابقا يقول...

كاتب مصري

ولونك مكتبتش تعليق على اللخبطيشن اللى انا كتباه

بس حاضر من جوز عيونى دول

سلامى

عيله مفتريه سابقا يقول...

Eman

لالالا ...متفهمنيش صح
هههههههههههههههههه

مغسى بوكو ايمى

وسوف استمر بأذن الله

سلامى

عيله مفتريه سابقا يقول...

.:.-=- ELGaZaLy-=-.:.

يعنى انا والله معارفه اقولك ايه

ياراجل دنا دخلت مدونتك لقيتك مظبط حتت مقال

يالهوىىىىى
وتقولى انا ساخر

دنا اروح اتركن على اى جمب

بجد
متشكرة ليك خالص

جدا قوى يعنى

سلامى

ٍSOU يقول...

دة انتى من يومك مفترية ...اومال اشمعنى انا دى على اية؟؟
دة المفروض الناس تقول اشمعنى انا اللى باجى فى وشك :))

مدحت محمد يقول...

هههههههههههههههههه

هوانتى عاملة زى بتكلمى نفسك

بس اللى بيكلمو نفسهم دول بيقولو عليهم مبدعين

عيله مفتريه سابقا يقول...

مجرد خواطر

ههههههههههههههههه

طب كويس انك طلعتى بنت

كانت هتبقى مشكلة لانى مفتريه سابقاً

منورانى والله

سلامى يا قمر

عيله مفتريه سابقا يقول...

GeHaD-----(male)

ممممممممم

هفكر اديك الامان

علشان بس انت اسمك على اسم اقرب صاحبه ليا

بس قد اعزر من مش عارفه ايه بقى

بص تعالى تانى ومتخافش

بس ابقى خبط

سلامى

عيله مفتريه سابقا يقول...

شفقة هانم واحسان بك

شفقه فى ايه بتصوتى ليه

مش قوى والله يا شفقه انا كنت مفتريه يعنى انا دلوقت غلبانه شوية

لالالا علشان العرسان (....) غلبانه خالص


ابقى سلميلى على احسان

سلامى

عيله مفتريه سابقا يقول...

Geo Amr

لا متخافش اضمنلك سلامة الوصول

لارض مدونتك آمن

ايوة هما السبب حد قالهم يعاكسوا طفلة لسه متعلمه كراتيه؟

سلامى

عيله مفتريه سابقا يقول...

ادم المصرى

استاذى المبجل

اظن انا اولا بعرض موقف طريف بأسلوب ساخر
دى حاجه

الحاجة التانية هو انى بعرض موقف حقيقى حصلى وانا عمرى تسع سنوات
اى طفلة صغيره
فى مخيلتك كده ..طفلة فى هذا العمر هتكون لابسه ايه يغرى شاب طويل عريض علشان يعاكسها؟
اقولك كنت لابسه ايه؟
كنت لابسه الزى المدرسى ..أينعم انا كنت طفلة يافعه شويه بس مش لهذه الدرجة
ثانيا بالله عليك كلامك ده ايه علاقته بالموضوع
انت جاى تهاجم وخلاص؟

شكرا لزيارة حضرتك

سلامى

عيله مفتريه سابقا يقول...

ٍSOU

بقى كده

إذن
إشطه


سلامى

عيله مفتريه سابقا يقول...

مدحت محمد

لا انت متعرفش

بيقولوا كمان عليهم مجانين

:D

سلامى

المتحرش بها يقول...

عسوله

blue-wave يقول...

ايه يا بنتى الإفترا دا؟
دانتى كنتى مجرمه مش مفتريه بس

صحفية روشة يقول...

مفترييييييييييييييييييييييييييه
__________________________________
ميفوتكش البوست الجديد (الفرح اسلامى نص ونص)
__________________________________
للى عاوز يزور لوحه شرف يدخل مدونتى وهتلاقو لينك لوحة شرف فيها
لوحة شرف هى لوحه شرف لكل من دون فابدع وينشر بها افضل بوستات كتبها البلوجرية

عيله مفتريه سابقا يقول...

المتحرش بها

ميرسى يا كميلة

بس انا عايزة اعرف انتى عايزة تقفلى البلوج ليه؟
بصى يا بنتى ده مشوار انتى ابتديتيه
وهتلاقى كل انواع البشر بيردو
معلش هى الكلمه زنقتنى
بس عاملة زى مثل حجا والحمار
ولامؤاخذه يعنى

فياريت بجد تكملى

سلامى

عيله مفتريه سابقا يقول...

blue-wave

يا دكتور

اجرام ايه بس...انت ناوى تبلغ عنى
والله هو الى اكسر فى ايدى

منورنى يا دوك

سلامى

عيله مفتريه سابقا يقول...

صحفية روشة

اعلان ده يا مورسى

طب فين حقى بقى
والبت الغلبانه عيله دى اللى طفحت الدم فى مسح وكنس البلوك


يلا ماشى

هنتبرع من اول فتح البلوك

سلامى

نعكشة يقول...

فكرتيني بيا زمان


أنا وانا عيلة كنت بتفق مع الاولاد في المدرسة هنتخانق إمتي و مع مين

إنتي سكرة

دمتي سالمة

سلامون عليكي